PAI 2's great voice

Monday, March 7, 2011

2 in 1

1) GOTONG-ROYONG

baru2 ni iaitu hari sabtu bersamaan 5/3/11 IPG Kampus Sultan Mizan telah mengadakan gotong-royong perdana ria, maka kami secara langsung pun terlibatlah. kami kene wat gotong-royong di bahagian surau.

kami sudah bersedia tuk gotong-royong!
kami memulakan gotong-royong dengan menyapu daun2 kering
daddy kami pon ade bersame2 kami..hehe

selepas menyapu daun2 kering. kami terjah menuju ke taman sebelah dalam surau al-firdaus tuk membuang segala SEMAK SAMUN di situ. banyak juga kami menghabiskan masa di sini.

lihatlah semak samunnye
*maaf, abaikan si model*

kami bertungkus-lumus membersihkan taman ini,






 hasilnya, taman kami ni tetibe je jadi taman kami..hehe.. nampak lebih bersih, cantik daaann segar erk??



semoga dengan gotong-royong ini dapat mengeratkan lagi ukhwah antara kami, ameen...

ukhwah fillah abadan2 ^^

------

2) KEM BESTARI SOLAT (KBS)

pada hari yang sama juga, sebahagian daripada kelas kami kene menjadi fasilitator kem bestari solat (KBS), kami telah diarahkan untuk memberi tunjuk ajar kepada murid-murid mengenai wudhu', solat dan seumpamanya. dak2 ni diiport khas dari sk bukit keluae keluang. sebenarnya, klu koang pasan kat pic2 kami, belakang kitoang tadi ade budak2 kan, budak2 tulah.

pagi2 lagi mereka dah sampai
sesi pendaftaran bermula

selepas itu mereka sume ke surau untuk meneruskan sesi bersama kami. darjah 5 dan 6 kene duk dewan dengar ceramah.

ade yang duk dalam surau
*pai1 pinjam model jap ea*
ade yang duk lua surau
amali wudhu' ye murid2

antara kelas kami yang terlibat ialah:

grup lela
grup asked
grup hasanah
grup dian si merah
aikss?? mne ustazahnye??

kesudahannya amat menggembirakan, utusan de datang. mereka yang menang pertandingan 'ngecat' mendapat hadiah yang agak lumayan

"bangge aku", kate dak ni

tidak lupa juga, tahniah buat fasi2 kite yang berjaya membantu murid-murid sk bukit keluang dalam kem bestari solat. usaha kalian hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya.

bakal2 ustazah, insyaAllah ^^

juga, doakan kami agar ikhlas dan tidak pernah jemu dalam membimbing murid-murid agar mereka sentiasa mematuhi perintah Allah dan meninggalkan larangan-Nya. harapan kami, semoga mereka menjadi insan yang soleh dan solehah di dunia dan akhirat. ameen..


قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ "

Yang Bermaksud : “Katakanlah (Muhammad), "Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam.” 
(Al-An’am : 162)

6 comments:

::hannazaki:: said...

naseb ade gak pic ak..
kalau tak mmg nak kene laa.. hoho..

meri baek said...

haha..ade2, duk sopan lagi tuh. leh wat calon menantu..hehe

Pinky Pixie said...

woah, gigih masing2 bersihkan kawasan tu. sempat posing2 ek =p

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

amboiii rajin nye,,,suke ek keja cm ni..

Anonymous said...

mn 1 dya adriza? ni blog kls die kn? npe xder link blog die kt cnie?

Kami Warga Pai 2 said...

pinky~ ahaks !! ktorg mmg gigih2 blake kalu dlm posing.. hehehe .. jom la folow blog nie

a.f.a~ ktorg mmg suka sgt2 kalu kna wat kja2 yg mcm nie.. *wink wink.. hehehe jom la folow blog nie

anonymous~ dya rahsia2 ckit.. hahaha.. jom la folow blog nie